Mayıs 18, 2010

Buyrun Slovenya'ya ...

Gezdiğin ülkelerde seni en şaşırtan yer neresi diye sorarsanız kesinlikle cevabım Eski Yugoslavya olur !
Eski Yugoslavya Sosyalist Federal Cumhuriyeti şimdinin birbirinden bağımsız 6 ülkesinden 5 tanesini gezdim. Sırbistan’a girmemin pek hayırlı olmadığı konusunda konuşmalara maruz kaldıktan sonra çok görmek istediğimiz Kosova’yı göremedik.
Hangisinden başlayacağımı bilemediğim için kronolojik bir sıra izlemeye karar verdim.
İlk durak Slovenya : Sene 1999. Yolculuktan önce Slovenya’nın neresi olduğunu bilmeyen 20 yaşında gencecik bir kızım. Londra gezim sırasında tanıştığım bir grup Sloven bana ülkenin neresi olduğunu, ne yendiğini, nasıl yaşandığını anlattı. Macaristan’dan araba ile yollara düştüğümüz Slovenya yolunda ülke ile ilgili ne beklemem gerektiğini hiç bilmiyordum. Sloven arkadaşlarımdan biri ‘bizim ülkede büyük şehir yok’ dedikten sonra son model kırmızı bir Fiat arabanın içinde Balkanların köyüne doğru ilerliyorum diye düşünmüştüm. Bir de bu söylemi çok ciddiye aldığım için epey bir alay konusu oldum. ‘Bizim ülkede trafik ışığı da yok’ ile devam eden muhabbet tahmin edersiniz ki uzun saatler devam etti.
Slovenya çok küçük bir ülke. Toplam 11 ili var. 4 günde ülkenin hepsini gördüm. Konakladığım yer Kranj, başkent Ljubljana'nın 20 km kuzey batısında, Kokra ve Sava nehirlerinin kesiştiği noktada yer alıyor. Tam bir doğa şöleni.
Kranj
Slovenya Alpleri, şelaleler, göller, gayet yakışıklı erkekleri ve son model arabaları ile beni en çok şaşırtan ülke. Başkent Ljubljana dışında Maribor, Kranj, Koper hepsi birbirine yakın ve kesin görmeniz gereken yerler. Benim favori mekanım Lake Bled (Bled Gölü). Gölün ortasında yer alan masaldan çıkmış gibi duran bir kale ve tüm bu manzaranın Bled Kalesinden görünüşü.... Bir de tatlı tutkunu olarak yediğim ve unutamadığım Kremna Rezina..... Slovenya’ya yolunuz düşerse görmeden dönmemeniz gereken bir yer.
lakebled 2


Kremna Rezina


Lublijana
Dakika 1 gol 1... Eski Yugoslavya’da gördüğüm ilk ülke ve ben ülkeye aşık oldum. Gezinin son günü ben buraya yerleşeyim bari dediğimi hatırlarım...
Küçük bir not: Elimde 10 liraya aldığım dandik kameram ile çekebildiğim fotoğrafların sayısı çok az ve kalitesi çok düşük. Ülkenin güzelliğini görmeniz açısından kendi fotoğraflarımı eklemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder