Ağustos 14, 2012

Kendisini de ülkesini de şaşırtan Ugandalı


Olimpiyatların son günü yapılan Londra maratonunu hiç beklenmeyen biri kazandı. Kendi adıma söylemiyorum lakin benim ne fikrim ne de favorim vardı. Ama tüm spor kritiklerini şaşırtan Ugandalı atlet, 2012 olimpiyatlarında ülkesine ilk ve tek, tüm olimpiyat tarihinde ise ülkesine ikinci kez altın madalya kazandırdı. 23 yaşındaki Kiprotich kendi söylemiyle kendisinin bile beklemediği bir performansla 2 saat 8 dakika ve 1 saniye koşarak Londra maratonunun lideri oldu. Niye herkesi şaşırttı derseniz, ülkesinde antreman yapacağı yer olmadığı için Kenya'da antreman yapabilen Kiprotich'in hayatındaki sadece dördüncü maratonu olması bir neden olabilir.

Olimpiyat kapanışı seyrettiniz mi bilmiyorum. Kiprotich kapanış gecesinin ihtişamında, tüm dünya seyrederken altın madalyasını aldı. Ve o muhteşem şov içinde hepimize Uganda milli marşını dinletti. Ben Londra'da gayet sıradan bir barda izledim kapanışı. Birçok ülkeden insan vardı, en çok da İngiliz tabi. Herkes kendi ülkesinin sporcusu çıktığında naralar attı, alkışlar tuttu. Ama gecenin en güzel anı tüm barın televizyon karşısında Ugandalı atlete tezahürat yapmasıydı. Ugandalı'yı alkışlayan İngilizler, Brezilya'lılarla çoşan Kanadalılar ve daha bir çok milletin diğer milletlere,dinlere,ırklara alkış tutması...

Türkiye'de sosyal medya bu aralar ırkçı söylemlerle çalkalanıyor. Diyeceğim o ki ırkçılık zor iş, nefret zor iş... İnsanın yüreğine ağır gelir bunlar. Hazır yeri gelmişken ben de ülkem için 12 Ağustos akşamı o küçük barda yaşadığım birliği, çoşkuyu, kardeşliği dilerim. Umarım önümüzdeki günlerde yüzümüzü kızartacak şeyler yaşamayız çünkü barış çok daha keyifli...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder