Ağustos 02, 2012

Taşı toprağı keyifli şehir - Edinburgh

Fotograf: Ozlem Ekenler

Braveheart'ı seyredenler şu cümleyi hatırlayacaktır.

I am William Wallace, and the rest of you will be spared. Go back to England and tell them... Scotland is free !

Bu filmi kaç kere seyrettiğimi unuttum. Her seferinde bir gaza gelir her seferinde sonunda çok üzülürüm. Geçen hafta William Wallace'ın memleketine gittik. Size anlatamam ne kadar güzel bir şehir Edinburgh. İskoçya bağımsız bir ülke olamadı. Malumunuz Birleşik Krallığı oluşturan 4 ülkeden biri. Kendine has dilleri, İngiltere'den farklı (birim olarak değil sadece tip olarak) paraları, kırmızı yanaklı, kızıl saçlı ve inanılmaz tatlı insanıyla ikinci kez ayak bastığım şehirde her günüm "ne güzel memleket burası" demekle geçti nerdeyse.

Fotograf: Ozlem Ekenler

İnanılmaz bir tarihi var İskoçya'nın. Sokaklarını olabildiğince korumuşlar ki gezinirken siz de tarihin içinde dolanın. Bizi en çok zorlayan şey havası oldu. Ama burada küçük bir not düşmeliyim. İlk Edinburgh ziyaretim Ağustos '99. Çok iyi hatırlıyorum ne bulduysam üstüme geçirmiş ve bir lahana moduna girip öyle dolaşabilmiştim şehiri ve ona rağmen çok üşümüştüm. Şimdilerde ise bir ceket kafi geliyor yabancı turiste. Global ısınmanın bu kadar kısa sürede bu kadar etkili olması çok korkutucu. Neyse biz gelelim şehire. Alışveriş kısmını geçen günlerde sizinle paylaştım. Yolunuz düşerse bahsi geçen mağazalara kesin uğrayın, pişman olmazsınız.

Çoğu zaman şehirde bütün yapılacakların listesini vermem, bunun için güzel şehir rehberleri var. Ama benim en çok beğendiklerimi mutlaka yazarım. Edinburgh kalesi bence Birleşik Krallık'ta ki en güzel kale. Biletinizi online alın ve sıra beklemeyin. Real Mary King's Close, kesin yapılması gereken aktivitelerden biri. Eski zamanlarda İskoçların nasıl ( -felaket) yaşadıklarını biraz teatral bir anlatımla görmek çok keyifli. Biletinizi önceden almanız gezgin tavsiyesidir. Eskiden nehir şimdilerde park olan Princes Street Gardens ve son olarak yaklaşık 1.5-2 saatlik bir eğlence için Camera Obscura kesin gidilmesi gereken yerler arasında. Bu arada Parlemento binası da görülmeye değer.

İktisat meraklıları Adam Smith'in mezarını ziyaret edebilirler.

Bir de çok alakasız olacak biliyorum ama etten başka birşey yiyelim derseniz Petit Paris çok güzel bir seçenek. İskoçya'da Fransız yemeği yenilir mi demeyin, valla yeniliyor :)

Bu arada son bir not, tatlı severler mutlaka "fudge" deneyin.

Fotograf: Ozlem Ekenler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder