Ocak 26, 2012

Değişen huyum, Alain De Botton ve Ateistler için Din


Bir huyum var! Aslında bugüne kadar biraz meziyet saydığım ama gerçekte zaman kaybı anlamına gelen... O da şu, bir kitaba başladığım zaman sevmesem bile onu bitirmem gerekiyor diye düşünürdüm hep. Sanki kitabı bitirmemek yenilgiyi kabul etmek gibi... elindeki işi yarım bırakmak gibi...

Dün itibari ile bu düşüncemi tamamen değiştirmiş bulunmaktayım. Düşünceleri ile beni besleyen insanlar var etrafımda ki bu da hergün bana yeni birşey öğretiyor. Sevmediğim bir kitaba ortalama 15-20 saat ayırmaktansa, sevdiğim bir şeyi yaparak hayatımı daha anlamlı kılacağımı farketmenin verdiği bir hafiflik var üstümde. “Yaşasın ! Bu kitabı bitirmek zorunda değilim” diye sevinirken buldum bugün kendimi. Hayatımda ilk defa bir kitabı bitirmeden kitaplığıma kaldırdım. 2004'te Felsefenin Tesellisi ile tanıştığım ve bugüne kadar çok severek okuduğum Alain De Botton’la bu sefer (en azından şimdilik) yollarımız ayrıldı.

TED’de Atheism 2.0 ‘yu izlediğim zaman çok heyecanlanmıştım. Kitaba başlayınca aynı heyecanı yakalayamamış olsam bile Alain De Botton’un TED konuşmasını burada sizlerle de paylaşmak istedim çünkü bence çok ilham verici. Kitabı okuyanlara iyi okumalar, diğerlerine ise şimdilik iyi seyirler . . .


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder