Temmuz 16, 2012

One Love - is it getting better ? do you feel the same ?

Koskoca Efes festivalden adını çekti... Festivale bira yasağı güne damgasını vurdu... Kimse sesini çıkarmadı... Seyircilerin çoğu alanı terk etti...

Türkiye'de yaşamadığım için bu aralar olan biteni ancak gazetelerden ya da arkadaşlarımdan gelen haberlerden takip edebilir durumdayım. Haftasonu daha önceki yıllarda bizimde katıldığımız ve içki yüzünden bir kere bile olay çıktığına tanık olmadığım Efes One Love Festival'da olanlar karşısında oturduk karı-koca haftasonu gezimizde zaman harcayıp bunu tartıştık. Tartışmanın sonuna geleceğim ama önce bugün dikkatimi çeken birşeyi söylemek istiyorum.

Resmen ve hile ile içki içmek özgürlüğü elinden alınan bir gençlik topluluğu vardı İstanbul'da bu haftasonu. Dedim ya daha önce içkiden müzdarip olmayan, sadece keyif için içen ve içmenin sonunda belki kendini rahatsız hale getiren ama en azından mahalleyi rahatsız edecek hale gelmeyen Türk gençliğinin elinden alınan bir hak. Bugün tüm gazetelere baktım. 3 köşe yazısı ve bir yazı (ki bu da baş sayfa yazısı filan değil) dışında Türk basınında pek de yer edinememiş bu olay. Halbuki bu yazılarda şunlar söyleniyor;
- festival alanı boş kaldı
- festival yetkilileri bir çok bileti iade etmek zorunda kaldı
- jandarma içerde içki yasağı kontrolü için gezinirken kapının önünde içki satan eyüplülerin haddi hesabı yoktu
-Kaiser Chiefs bu yasağı diline doladı ve tüm konseri boyunca eleştirdikten sonra "bunu arkadaşlarınıza da anlatın" dedi

Ben okuduklarımın yalancısıyım tabi ama bu kadar önemli bir olayın Türkiye'nin büyük gazetelerinde önemli bir yer tutmaması beni çok şaşırttı.

Londra'ya gelen bilir. Burada içenler sadece kendilerini değil, içtikleri barları, yürüdükleri sokakları, oturdukları mahalleleri de rahatsız ederler. Pantolonlarını çıkartıp insanlara orasını burasını gösterirler, avazı bir avaz bağırıp uyuyanları uyandırırlar. Ama burada içki yasağı yok. Haftasonu Bristol'da bir festivale denk geldik. Her yerde içki... Her yerde neşe... Sabah kalkıp kahvaltı etmeye gittik şehire. Herşey yerli yerindeydi. Herkes normal... İçki hiçbirşey yapmamış kimselere. İnsanlar cumartesi gecesi eğlenmiş, pazar günü aynı insan olarak kahvaltılarını yapmaya gelmişler. İçki pek birşey değiştirmemiş hayatlarda, cumartesi eğlencesi dışında.

İçkiyi seven içer, istemeyen içmez güzel ülkem. Size ne insanoğlunun ne içtiğinden. Herkes kendi günahından kendi yanlışından sorumlu değil mi ?

Gelelim tartışmanın sonucuna. Ben hiç bana dokunmayan yılan bin yaşasın demedim ama biliyorum insanların rahatları bozulmadığı sürece gıklarını çıkartmayacaklar. Ben de dedim ki "ama bu sefer onlara da dokundu ucu, bak festivale gittiler anası babası yasaklamazken devlet baba içki yasağı getirdi. Kesin sesleri çıkar bu sefer". Ertuğ'da dedi ki "facebook'da konserde eğlenenlerin fotoğrafları var, protesto edenlerin değil". E ne diyelim o zaman, hayırlı olsun Türk gençliğine. Artık güzel güzel soğuk suları içer otururuz. Bu tartışmanın sonunda haksız çıkmak da beni üzmedi desem yalan olur.

U2 başka bir niyetle yazdı bu şarkı sözlerini biliyorum ama şu an yaşadıklarımıza pek bir yakıştı.

Bu arada aranızda festivale giden ve benim bu yazdıklarımı düzeltmek ihtiyacı duyan ya da bunlara ek olarak birşey söylemek isteyen varsa, blogum sizlere açıktır. Yorumlarınızı beklerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder